Sunday, January 2, 2011

~~LeLaKi JaMBu??~~

entri pertama saya tahun 2011, terasa nak tukar wajah blog ni tapi malas menguasai diri... kalau dah tukar template bagai nanti, nak kena edit sana-sini, haishh tak kuasalah.. banyak nak pakai masa, nantilah bila rajin hehehee hari ni saya nak kongsi kisah lelaki jambu... yeahh, isu lama... sebab dah lamalah, saya nak cerita.. selama sebulan lebih saya bertapa di rumah, tunggu kerja baru, baru saya perasan, adik lelaki saya JAMBUUU!!~~ hahahhaa apa yang korang faham pasal JAMBU?? pendapat saya, JAMBU ni adalah istilah buat lelaki yang memiliki sedikit atau lebih sifat perempuan dalam diri diorang.. bukan nak kata diorang ni pondan dan tak sempurna, tapi lelaki sejati yang normal cuma ada sikit sikap comel macam perempuan... hehehehe kenapa saya kata adik lelaki saya JAMBU??



1) mudah terasa...huhuhuhu letih nak jaga hati dia sebenarnya... pantang bergaduh, bukan bergaduh sangat pun, macam salah cakap sikit ja, dia yang 1st sekali masuk bilik... dah sejuk baru keluar.. hadoiii, tambah dengan baran lelaki dia, penat juga nak tunggu dia kembali normal... kesimpulannya, jangan main-main dengan dia and yess jangan usik lebih-lebih, kang ada yang makan hati...




2) ibarat tuan puteri... adik lelaki saya merupakan anak bongsu dan yang paling penting, dialah satu-satunya adik lelaki saya.. semua hal urusan dia ada orang uruskan.. makan-minum mak ayah saya tanggung, lain-lain nak minta tolong, dia ada dua kakak yang boleh tolong settlekan.. baju sekolah mak saya ironkan, baju koyak saya jahitkan, kasut sekolah pun ayah saya yang basuhkan, kuku jari tangan mahupun kaki sampai sekarang tak reti nak potong sendiri!! wahhhh, hoverrr!!!




3) fizikal.. dia merupakan lelaki tulen!!! yeaaahh point utama!! tapi dia merupakan individu yang mempunyai bulu mata dan jari paling panjang antara kami 3 beradik!!! what??!! kami kakak dia tak adapun fizikal cenggitu tau~~




4) layan melodrama... lelaki di luar sana, jawab dengan jujur, korang sanggup ke nak tunggu cerita drama yang berpuluh-puluh episod?? contoh cerita korea yang sedih-sedih tu?? hah, dia mampu tunggu untuk update episod seterusnya 'Stairways To Heaven'... tak pernah miss, bahkan dialah yang tunggu dulu depan tv!!!




5) rajin masuk dapur... bukan sebab dia selalu lapar, nak curi makanan.. tapi ringan tulang nak tolong.. kalau kita tengah masak kat dapur, dia akan masuk, buat-buat tanya lepas tu capai gula, garam, nak tolong masuk dalam masakan... minat nak jadi cheff kot~~




6) pada usia 17tahun dan bakal menduduki SPM hujung tahun ni, dia ada bantal busuk yang bertahun dia simpan!! bantal tu sejak dia sekolah rendah lagi, kekabu dalam bantal tu dah berpecah tiga segmen dah, tapi dia still simpan.. plus, kalau lalu depan bilik dia ja, dah bau bantal busuk tu, hahahha



itu saja kisah lelaki jambu dalam rumah saya, salam tahun baru~~ ;)

No comments:

Post a Comment