Monday, September 16, 2013

My 1st SweetHeaRT

alhamdulillah, yang ditunggu telah tiba... selepas hampir 4 bulan bergelar isteri orang, saya disahkan berbadan dua... tak dapat digambarkan dengan kata-kata... emosi pun kacau-bilau, rasa suka, gelisah, takut dan macam-macam lagi...semua perasaan ada... saya tak rasa apa-apa perubahan pun dalam diri saya...cuma 'bulan' saya lewat pula bulan ni...dah memang saya dan yang tercinta menantikan our 1st sweetheart, dengan penuh terujanya saya pergi beli pregnancy test... hasilnya wow positif! dengan rasa yang macam-macam tu, tak putus saya ucapkan alhamdulillah...menitis jua air mata saya, well saya memang emosi orangnya, dalam hati ada  taman... on spot, saya mesej gambar pregnancy test untuk yang tercinta saya di sabah... yang tercinta jua gembira tapi dia cadangkan pergi klinik, pastikan betul-betul... petang tadi juga, saya pergi klinik.. dalam tempoh tak sampai 30minit, semua settle, almaklumlah, hari ni cuti hari Malaysia, ramai orang sihat pergi jalan-jalan hehehe... keputusannya, yea, doktor cakap saya sah hamil 5 minggu... alhamdulillah... saya call yang tercinta sekali lagi di sabah, kongsi berita baik ni... jadi dah memang sah tentang kedatangan orang baru kami ni, tinggal ibu nak jaga baby baik-baik ja sekarang kan?? lepas ni, ibu kena belajar minum susu, makan buah-buahan banyak2, kurangkan nescafe, kurangkan ais, kurangkan makanan2 tak sihat, no more heels, belajar juga makan ubat-ubatan dan vitamin... ohh seriously, I can't guarantee on that! 1st time trying to swallow my 1st acid frolic, that tiny pill keep wandering throughout my mouth but it won't go through the throat... I keep drinking water as much as I could, only the water go through the throat but that tiny pill sticks on upper side of my mouth...yucks! masa tu dah rasa loya, kembang tekak ni, bergelen air masuk, dia tak masuk-masuk...finally, say goodbye, the sink swallows it for me... thanks buddy! huhuhuhu

No comments:

Post a Comment