Sunday, September 29, 2013

~~SuDaH MuLa~~

minggu lepas yea bukan main beria lagi saya makan... sebab perot asyik lapar dan kalau lewat makan, badan boleh jadi menggeletar... minggu ni, dia dah mula rasa loya, mual-mual... memula kejadian, waktu petang nak minum susu ibu mengandung tapi baru minum 2-3 teguk, rasa nak muntah... ok, stop, ganti dengan fresh milk pula... sekali fresh milk pun tak boleh diterima mulut... pun rasa loya dan nak muntah... what is this?? ok, cuba soya... sekali soya yang sesedap rasa pun tak lepas, jua rasa mual keterlaluan... sampai tahap sekarang ni, nampak kotak susu dalam rumah, bau susu or nampak lori susu sekalipun, meremang bulu tengkuk ni... memang loya... so sekarang stop susu kejap....nanti rasa dah ok, kita cuba balik perlahan-lahan yea??

satu perkara lagi, perot rasa lapar tapi mulut rasa tak sedap... masuk 2-3 cubit, ok kenyang... even satu ketul bun pun saya ambil masa 30minit nak habiskan...tu belum kira masa saya habiskan satu pinggan nasi, adalah dalam satu jam... habis kering jari-jemari kerana paksa makan... ada satu hari dalam minggu ni saya skip makan petang dan malam, sebab tengahari tu susah sangat nak makan... lagipun saya rasa tak lapar... besoknya, dalam pukul 11pagi dalam kelas, saya out of energy... rasa pening yang teramat sangat hingga saya tak boleh berdiri lagi... cepat-cepat duduk dan sumbat buah pear dalam kelas tu juga, rasa lega sikit tapi pening tak hilang...lama-lama pening tu tangkap kepala...mulalah kerja nak baring ja... bangun tak kena, duduk pening so saya banyak baring hujung minggu ni... ni baru nak ok sikit... saya rasa ni semua disebabkan angin, tak makan... peningnya memang luar biasa... nak angkat kepala pun tak boleh... baring pun berat kepala.... aduhai tapi saya masih bersyukur sebab inilah antara pengalaman saya... saya belajar benda baru, tak selera nak makan macam manapun, jangan biarkan perut kosong! 

No comments:

Post a Comment