Sunday, July 25, 2010

~~SaYa OranG NomAD PaLiNG BerJaYa DeKaD iNi~~

sekali lagi, saya biarkan laman ini berdebu dengan sarang labah-labah dan bersemak dengan rumput-lalang dan daun-daun kering berguguran di laman cinta... adoii nak buat macam mana, nak update selalu tiada masa uolsss.. bukan sibuk bekerja atau mendirikan rumah tangga tapi memang jarang menghadap laptop sekarang.. kalau menghadap pun, dalam masa yang singkat ja, update status di facebook dan twitter.. minta maaflah yea?? berbalik kepada motif utama entri ini, bila sebut pasal nomad, mesti kta akan fikir pasal zaman purba dulu kala yang hidup berpindah-randah dari satu tempat ke tempat lain gara-gara nak memenuhi keperluan hidup mereka masa itu kan?? tapi bila dikatkan dengan aku pula, aku terpaksa hidup berpindah-randah ala-ala orang nomad purba kala gara-gara nak settlekan urusan konvo ku.. buat pengetahuan semua, saya akan bergraduasi pada 8 ogos 2010 jam 1.30petang di Dewan Canselor Tun Abdul Razak(DECTAR) UKM Bangi.. jadi,silalah datang beramai-ramai, bawa sekali buah tangan or cenderahati apa yang patut k?? hehehehe ohh di kesempatan ini juga, saya ucapkan selamat bergraduasi kepada pelajar-pelajar UKM yang akan bergraduasi sama dengan saya ogos ini..


bukan senang nak keluar universiti ni, sama macam nak masuk dulu... ingat lagi tak,masa dapat offer masuk universiti dulu, punyalah sibuk bershopping cari barang-barang keperluan,timba,penyapu,bantal,mop lantai,cadar dan macam-macam lagi...tu belum termasuk makanan,baju-baju mesti nak vogue walaupun nak buat pakai dalam bilik ja kan?? mestilah,takkan nak bawak baju t-shirt yang koyak-koyak,luntur warna pula kan?? sekurang-kurangnya yang elok sikitlah, tak lah dijadikan bahan kutukan oleh manusia-manusia sejagat..
tak gitu?? dah sibuk dengan urusan shoppingnya, sibuk bayar yuran lah, buat medical-checkup lah, buat akaun bank dan beribu lagi urusan lain yang wajib.. tu nak masuk universiti punya pasal.. nak keluar universiti pun, macam tu juga ceritanya.. sibuk melangsaikan hutang,kalau tak langsai,tak konvo pula.. nak konvo pun kena bayar yuran rm110... dah nak konvo mestilah nak pakai baju elok sikit kan?? shopping lagi,lengkap sepersalinan dari kepala sampai ke kaki... sama ja kan nak masuk universiti pakai duit,nak keluar pun pakai duit..huhuhuhu begitulah kisahnya kenapa aku bernomad.. 20haribulan julai yang lepas, aku ke KL settlekan yuran konvo,ambil transkrip sijil semua... dah selesai... sempat juga bertemu dengan yang tercinta, meronda-ronda di Mid Valley, menonton wayang' The Sorcerer's Apprentice' dan bercengkerama melepas rindu hahahaha *I tak buat kerja-kerja terkutuk apatah lagi sampai nak terlanjur yea??sengaja menggunakan perkataan 'CENGKERAMA' untuk niat hyperbola..*


semalam,aku dah kembali ke utara atas permintaan keluarga.. 28 julai ni,aku akan kembali ke KL,untuk urusan pengambilan jubah... diselitkan juga 29 julai ni,aku ada interview di IPTS di petaling jaya... selesai semua urusan, 5ogos perlu kembali ke utara atas permintaan keluarga sekali lagi kerana nak menjenguk adikku di pahang sebelum pergi balik ke KL 7ogos.. yeaa buang masa dan duit berulang-alik begitu,saya pun fikir begitu... tapi entah kenapa, mak bapa saya fikir lebih bai
k berulang-alik begitu... katanya' Tak payahlah duduk rumah makcik lama-lama, balik dulu... nanti pi lain...' hekk?? nak di ingkar nanti kata derhaka... nak di ikut,takut mati di tengah jalan,mana tau kan soal hidup mati bukan urusan kita.. huhuhu apapun, berdoa jalah semoga semuanya berjalan lancar dan sempat merasa bahagianya konvo... AMINNNN..

No comments:

Post a Comment