Wednesday, November 16, 2011

~~KeSiaN SoTonG!~~

bukan kali pertama saya mencuci sotong.. sotonglah antara makanan basah yang senang dicuci jika nak dibandingkan dengan ikan dan ayam... cuma buang tulang lutsinar, dakwat hitam dan isi perot *kalau saya yang cuci sotong, dari elok dia bulat jadi kering kontang* saya buang habis isi perot dia...ntah rasa macam geli ja?? hehehhee tengah cuci sotong tadi, ada seekor sotong ni macam ada sesuatu dalam perot dia... saya godek pakai hujung pisau tapi susah pula isi dalam tu nak keluar, macam melekat dan keras... saya guna jari pula, rasa kasar... ehh apakah?? still, saya godek juga pakai jari... sekali keluar ikan kecil daaaa *tak tahu ikan apa, tapi kecil, ikan sardin kot*... ikan tu macam sedang mereput, dah lunyai dah tapi still ada rupa ikan cuma mereputlah... menjerit jugalah saya bila ikan tu keluar dari perot sotong, my first time ever!! rasa geli pun ada bila pegang ikan yang separa lunyai tu huhuhuhu kesian sotong, tak sempat hadam makanan dia, dah kena bawa naik darat... moral of the story: inilah dia kitaran makanan, sotong makan ikan, kita makan sotong....

No comments:

Post a Comment