Tuesday, February 23, 2010

~~OnLinE~~


hello guys,lama juga aku tak update blog ni,dah bersawang uollzzz!!! hahahahahha ni pun aku boleh buka blog ni sebab tak boleh tidur....aku dah mengantuk kot tadi tapi asal baring ja,tak boleh lelap walhal tengah menguap sambil keluar air mata ni...dah 2-3 hari macam ni, kenapa ek?? nak kata banyak tidur tak juga...sebab asal aku nak tidur time petang ja,banyak pula mesej & phone call masuk...seriusly, kalau korang nak dapatkan line maxis dengan liputan meluas macam ni, try tidur...Ya Rabbi, laju ja mesej & phone call masuk, bertubi-tubi dowhhh!!! antara faktor lain blog ni bersawang adalah sebab aku memang sibuk sangat-sangat sekarang...banyak kerja dengan assignments menimbun (walaupun aku ambil 3 subjek ja semester ni), tesis yang tak pernah gerak (supervisor aku asik suruh edit bab 1 & 2 ja,ntah bila nak gerak bab seterusnya, aku pun dah sakit tengok dua bab ni dari semester lepas)..... walaupun banyak kerja, tapi aku sangatlah malas nak buat semua kerja tu...malas nak buat apapun...rasa macam tak kuasa ja nak melayan semua ni....kenapa dengan aku ni??? nak kata homesick,tak juga....aku just malas...tak pun memang aku jenis pemalas kott~~ hahahahaha

dah alang-alang online ni, website yang paling rajin aku buka sekarang, tiada yang lain, one and only, FACEBOOK!! tak ada apapun sebenarnya facebook ni, tapi saja suka baca status, update kawan-kawan...facebook ni jugalah tempat orang nak luah rasa menyampah, benci, sayang, rindu dan sebagainya....alah, tak payah tipulah...korang pun selalu ja buat kan status-status macam ni?? hahahaha mana status yang best,aku akan komen....yang macam malas nak komen tu cukuplah sekadar membaca,ye tak?? tapi secara jujur, kadang-kadang aku rasa menyampah bila buka profile orang-orang yang macam tak tahu nak pakai facebook...habis semua application dalam facebook tu dia hantar kat orang...dah hantar,siap publish lagi besar-besar....wahhhh semakkk!!!! tu belum kira lagi yang buat kuiz, 'siapa anda di masa lampau?', 'adakah dia mencintai anda?', 'adakah anda otai KL?' dan macam-macam lagilah...kalau ya pun nak buat kuiz-kuiz macam ni, tak perlu publish kot,sendiri tahu sudah...kalau korang post pun belum tentu orang lain nak baca... ada juga perangai yang buat ayat-ayat gedik habis time posting status...eeeewww tolonglah!! geli aku baca ok?? ada juga sedaya mungkin nak tunjuk betapa open-mindednya dia,betapa coolnya dia,betapa bestnya dia, betapa westernnya dia dalam facebook ni....hahahahhaa macam-macam....yang mana aku boleh layan,aku layan....yang tak boleh terima tu, selalunya aku baca then ignore ja sambil gelak besar dalam bilik sorang-sorang.... hahahahaha manusia kan?? lain padang,lain belalang....rambut sama hitam,hati lain-lain.....

selain facebook, aku juga kemaruk or addicted dengan shopping online....memang hobi habiskan duit aku ni hahahahaha.... selalunya target aku of course bajulah!! baru-baru ni, aku ada jumpa 1 blog online shopping yang memang jual women's outfit termasuk beg dengan aksesori sekali...yang buat aku suka habis dengan blog ni sebab dia banyak jual barang-barang yang ala-ala korean,japan dan bohemian stail...trendy,up to date dan juga berunsurkan ketimuran...even evening dress dia tak menjolok mata sangat macam western stail yang berkemban, sexy back and gila punya terdedah sana-sini....even aku ni macam ni tapi kalau nak pakai baju yang sebegitu, aku tak confident....bagi aku, moden mana pun kita, adab Melayu kena jaga...tak perlu nak tunjuk sangat diri kita seorang yang terbuka, moden dan ala-ala kebaratan kalau masih makan nasi, sambal belacan, kari ayam dan gulai masak tempoyak....huahuahuahua.... berbalik kepada isu online shopping tadi, aku ada tempah 1 outfit ni dan diorang dah send pun kat aku pagi tadi...dalam 1-2 hari akan datang,dapatlah baju tu....can't wait!!!! ni rupa baju yang aku beli tu tapi kaler berbeza....... apa korang rasa???

itu ja untuk entri kali ni, tulus dari hati aku berkongsi.....


No comments:

Post a Comment