Thursday, May 6, 2010

~~AdUHai~~

'today someone ada advice me....bl think blik......i want just realize.......i must 2 b a miss strong.....n the result...today i m hepy....cm pg td sedih ckit.......maafkan je la org yg salah....n try 2 learn....b patient...more than more....i must 2 do...chayok....chayok...'

ayat di atas tu aku curi dari status seorang kenalan sekolah aku yang bertemu kembali dalam facebook... first time dia post, aku dah nak muntah baca, berpinar mata aku?? pengalaman aku sepanjang 3 tahun di ukm, dalam pengkhususan bahasa Inggeris, telah menjadikan aku seorang observer bahasa Inggeris... aku suka observe orang-orang yang mix language ni, some of them ok and some of them, OMG!!! could you guys just stop it??!!! aku bukanlah bagus sangat dalam bahasa Inggeris ni dan aku tak adalah sampai tak boleh menerima orang yang mencampurkan dua bahasa dalam percakapan diorang, sebab aku pun buat juga... tapi tengok pada cara yang orang tu campurkan ayat... sesetengah tu macam tak kena langsung macam ayat dekat atas tu... at least kalau nak mix bahasa Inggeris dengan bahasa Melayu tu, gubahlah ayat jadi elok dan sedap di dengar sikit... korang sedar tak bila campur bahasa dan make it sounds worst, you guys look like an idiot???!! bawa-bawalah belajar bahasa Inggeris sikit yea lepas ni?? seriously, aku bukan membangkang korang nak mix bahasa sebab aku pun buat... tapi at least, tolonglah buat ayat yang sempurna so korang sendiri nampak hebat di mata orang lain... tak adalah di buat bahan ketawa nanti kan?? jujur dari hati aku menegur, minta maaf andai ada yang terasa... but seriously, this is not cool at all!!

No comments:

Post a Comment