Wednesday, May 12, 2010

~~KLaSiK??~~

katalah apa saja, aku evergreen??? aku emosional?? aku klasik?? aku tak kisah.. tapi sekarang aku berada di zon mengimbau zaman kanak-kanak aku yang sungguh girang hehehehehe macam mana boleh terkenang-kenang ni?? sebab semalam aku terbaca entri pasal mona fandey...korang ingat lagi siapa dia??tak apalah, korang google sendiri yea?? sebab mengingati dia, menimbulkan rasa seram huhuhuhu selepas terbaca entri tu, aku terus teringat-ingat zaman muda dulu... fuiyyooo best giler!!! secara jujur, zaman aku kanak-kanak dulu, aku hidup dalam rumah ja... parents aku tak kasi aku main-main luar daripada kawasan rumah... aku main masak-masak, berbasikal dan macam-macam lagi dalam kawasan pagar rumah ja... huhuhuhu orang kata tak adventure langsung, tapi itulah zaman kanak-kanak aku dulu.. aku tak pernah main ting ting, sorok-sorok dan baling kasut sampailah aku masuk sekolah rendah... time sekolah rendah dululah aku start main benda-benda ni... aku tak pernah kisah dengan apa yang parents aku buat, sebab aku percaya diorang ada sebab sendiri... dan hasilnya, aku taklah terjebak dengan benda-benda negatif dan suka duduk dalam rumah...hehehehehe dah teringat tu, aku google balik gambar-gambar kenangan zaman aku kecil dulu...seriously, rasa rindu sangat!!! betullah orang kata, dunia sedang berputar... masa semakin bergerak.... semua tinggal kenangan....banyak lagi kenangan sebenarnya, ni antara koleksi gambar yang aku jumpa:

1.kartun Thundercats.... favorite aku ok kt tv2...2.patung kertas....ni jalah permainan aku masa kecil dulu, main sorang-sorang dalam rumah,adik-adik aku lambat keluar hahahahhaha3.keropok durian.... ada lagi ke keropok ni?? sedap woooo!!! manis dan harganya 20sen ja...
4.beg roda.... sampai aku darjah 4 menarik beg jenis ni...tak payah susah-susah galas, seret ja ala-ala pramugari....dulu ada jugalah niat nak jadi pramugari hahahahhahaa5.brick game... taklah secanggih ps2 dan xbox... tapi cukup melekakan aku kalau dah start main...6.siti nurhaliza muda-muda...hahahahaha ayu kan?? aku paling suka lagu 'aku cinta padamu' masa tu...tapi sekarang lagu-lagu dia masih ok....7.bunga straw...mak aku gian buat benda ni dulu, tapi sekarang tak tahu kat mana dah perginya koleksi-koleksi dia... dah kena buang kot....hahahahaha kesian mak
8.piano.... aku dulu memang berbakat besar dalam bidang seni...korang tak percaya?? hahahhahaha9.usop sontorian.... kartun melayu paling famous... aku sanggup ponteng mengaji kalau ayah aku kerja malam semata-mata nak tengok kartun ni....hehehehehe
10.pemadam...hari-hari aku beli pemadam ni kat koperasi sekolah rendah dulu, buat
koleksi...lepas tu ada pemadam bentuk kapal, bear, bunga....dah lepas muncul pemadam bentuk-bentuk tu, aku buang terus pemadam bendera ni...rugi kan?? tapi sekarang semua dah tak ada, entah mana aku letak hahahhahaha

1 comment:

  1. tol2 lijaaaaaa...mai stuju...bnyak bnde2 kite dh lps...teringat sgt nk keropok durian tuss..tp skang dh xder nmpak..heee

    ReplyDelete