Tuesday, May 18, 2010

~~MusiM IntERvieW~~


rasa bersyukur sangat selepas berpuluh-puluh resume aku hantar sejak bulan 4 lagi semata-mata nak cari kerja,akhirnya mula nampak perkembangan...setakat ni dah dapat 3 respons minta pergi interview, Alhamdulillah...harap-harap adalah rezeki aku bila habis ja short sem ni... nak kerja pula, tolong bekalkan duit kat adik-adik dengan parents aku...kenapa hati aku mulia sangat ni??? bukan sebab nak cari publisiti ok?? sebab aku mula terasa tanggungjawab sebagai anak sulung...parents aku sudah mencecah 50-an, bapa aku dah lama pencen, he was a great policeman, he never takes bribe!!! mak aku pun tunggu masa ja nak pencen, she is manager at one of post office in Kedah... sebab tu sangat kaya-raya, every week shopping baju dekat butik, sungguh down dengan ke'VOGUE'an mak aku hahahaha dah fikir parents dah bersara,aku fikir juga adik-adik aku yang baru habis sekolah ni...diorang pun nak merasa hidup di universiti kan?? walaupun aku perintis ke pusat pengajian tinggi dalam keluarga aku ni, takkan lah diorang tak terasa nak pergi juga kan?? so, mahu atau tak mahu, aku kena tolong support diorang...pengalaman aku di universiti selama 3 tahun, asyik sempit ja...walaupun makan nasi sehari sekali, tetap tak ada duit hujung bulan...kenapa entah??!!! huhuhuhu


berbalik kepada cerita interview, 1st interview aku untuk position administrative something dekat KL sentral, gaji sangatlah lebat!!! 3+++...siap bawa pergi travel lagi tapi satu yang aku tak berapa suka, kerja shift...apakah?? aku memang tak kisah kerja shift ni, serius...tapi aku fikir kalau dah nanti kerja tu duduk di KL ni sorang-sorang,kerja malam, bahaya tu!!! 2nd interview dari sebuah hotel kat penang...ni interview paling kelakar...dia call aku minta datang besoknya interview, aku cakap aku sekarang di bangi, impossible boleh sampai penang by tomorrow morning, sekali dia cakap 'kalau cenggitu,interview terus jalah yea??' hahahaha aku on, aku pun jawab itu ini apa yang ditanya padahal time tu aku baru bangun tidur...interview ketiga aku isnin ne, untuk position customer service di sebuah syarikat area petaling jaya... tengok jalah apa pula pengalaman aku kat sana nanti isnin ni (24mei)... aku harap tengah lebat interview ni, lebatlah rezeki aku juga,cepat dapat kerja hendaknya... kalau korang yang membaca entri ni nak offer aku kerja di syarikat korang, jangan ragu-ragu yea?? saya sedia menghantar resume dengan segera..hehehehehe jumpa lagi uolllzzzz

No comments:

Post a Comment