Tuesday, March 1, 2011

~~ApaBiLa KudA menGeLuaRkaN BeLanG~~


kawan-kawan, mari belajar zoologi... korang tau kuda apa yang mengeluarkan belang?? saya beri anda masa 2 saat saja untuk teka... dua~~ satu setengah~~ satu suku~~ satu~~ tettttt!!! tamat masa, mari kita semak jawapan anda... kuda bakau?? salah!! kuda belalang??!! salah~~ kuda aedes??!! salah!!!! hahahha mereng sekejap~~ jawapannya, mestilah kuda belang kan?? saja bagi teka-teki yang simple kat korang semua, takot kalau bagi yang susah punya nanti, korang tak tau nak jawap...hahahahaha selingan menjelang malam...

pokok utama entri blog saya kali ni nak cerita pasal mulut.. tak ada kaitan pun dengan kuda belang dan sebagainya.. saya ni memang bermasalah bila menyentuh hal mulut... mungkin disebabkan pergaulan di zaman universiti dulu yang tulus dan lantang bersuara.. tak mainlah hipokrit or baling batu sembunyi tangan... kalau saya tak suka, memang saya boikot habis tak nak cakap apapun pasal sesuatu atau seseorang tu.. tapi saya sangat mesra dengan mereka-mereka yang rapat dengan saya atau makna lainnya, orang-orang yang saya percaya... sebulan saya di IPG, saya dah mula selesa dengan keadaan baru, mulut pun dah semakin berani... macam man tu?? sekarang ni yang saya perasan, saya dah lantang sangat mengkritik kakak-kakak sekelas saya... Astaghfirullahul A'zim!! masalah betul mulut saya ni, saya sedang cuba memperbaiki mulut saya, biar elok sikit kedudukannya...


tapi ada juga segelintir kakak-kakak ni yang mulut lantang juga.. mungkin lebih lantang dari saya atau mungkin juga saya lebih lantang dari mereka... huhuhu kena dengar sendirilah jawabnya... ada juga fesyen bercakap mendabik dada, tak pandang orang pun bila sembang.. apa masalahnya entah... paling ketara, bila lecturer cakap pun, dia buat-buat sibuk, langsung tak ada usaha nak angkat muka pandang or buat-buat fokus masa lecture tu... kitorang semua tau, dia tu jenis panas baran, bahkan dia sendiri pun mengaku dia jenis panas baran dan sensitif... tapi agak-agaklah kan?? saya pun nak lepas mulut, tengok traffic dulu, walaupun kadang-kadang ada terlepas lampu isyarat... tunggu nak kena saman jalah.. huhuhu sabar jalah...

No comments:

Post a Comment