Sunday, March 20, 2011

~~CaTataN Hari PerTamA CikGu NaKaL~~


wohoooo dunia saya sekali lagi berputar... makin banyak benda-benda baru yang berlaku dalam hidup saya... yeahhh, suatu masa dahulu, saya dah kata, menjadi seorang cikgu ni mungkin pilihan terakhir dalam diari saya tapi yang peliknya, pilihan terakhir tulah yang menjadi... selepas hampir 3 bulan di IPG, elaun pun dah masuk heheehe, saya dah terbiasa dengan disiplin guru dan etikanya, saya pun dah mula ke sekolah hari ni.. terkenal sebagai budak nakal sejak sekolah, bangun pagi nak bersiap ke sekolah memang masalah besar buat saya... saya selalu ja kena hon dengan van sekolah masa sekolah rendah dulu sebab lambat.. masuk sekolah menengah, kena tinggal terus dengan bas sekolah, tak ada hon-hon warning lagi dah, akibatnya, naiklah teksi ke sekolah.. perghh habis duit belanja bayar teksi ja... tapi banyak kali juga terus tak pergi sekolah hahahha confident balik rumah cakap tak sihat... masa tu, mak ayah dah tak kisah, tapi exam kalau gagal, memang matiiiiiilaahhhh~~

so, pagi tadi saya bangun jam 6 pagi, masa tu saya tahu keadaan di luar rumah sedang hujan... what?? bangun awal waktu hujan?? oohhh rugi giler~~ dengan malas, kemas bantal semua, saya masuk dapur dulu masak nasi buat bekal ke sekolah... lepas tu saya kejut mak saya *ni apa cita saya bangun dulu dari mak saya ni???* mak saya dengan selamba cakap, 'ahhh mandi dulu, nanti mak bangun'... sesungguhnya, mandi pagi di waktu hujan adalah seksaan... sejuk!!~~ tapi sebab tak nak lewat lapor diri ke sekolah sebagai cikgu muda lagi, saya gagah mandi juga, hasilnya, keluar bilik air menggigil-gigil!! dasar orang tak bangun pagi langsung kan?? kantoi di situ~~

biasalah, awal minggu bila kat sekolah mesti ada perhimpunan.. dah saya punya option sekolah cina pula, sepatah apapun saya tak faham... ehh tak, faham!! perkataan 'lausheee' jalah, cikgu maknanya hehehehe hari ni kitorang tak masuk kelas lagi, cuma diberi kesempatan untuk bersiar-siar tengok kawasan sekolah... agak menakjubkan sekolah cina di kawasan kulim kedah ni, satu sampah pun susah nak jumpa dan konsep hijau pun masih dikekalkan... kat mana-mana mesti nampak pokok bunga pelbagai jenis... tapi mostly, bunga raya, bunga kebangsaan Malaysia dan dijaga dengan mekarnya... cantik sangat!! murid-muridnya pula, yeahh saya setuju kalau orang kata mereka ni ada disiplin yang tinggi... masa tengah meronda-ronda tu, nampak satu kelas tanpa guru tapi semua diam ja, sibuk menulis... kalau nak bising pun, waktu rehat dan nak balik... saya pun bising kalau dengar bunyi loceng rehat dan balik... dengar bunyi loceng rehat ja, saya jerit 'REHAT!!!', balik pula, 'BALIK!!', sambil berlari ke pagar sekolah laju-laju... *korang percaya ke saya lari??? huhuhuhu*

No comments:

Post a Comment