Saturday, June 25, 2011

~~CatatAn MinGGu PertAmA~~

bermula minggu ni, saya sudah mulakan minggu pertama semester kedua saya di IPG... hurmmm saya mulakan minggu ni dengan penuh rasa malas.. well, everbody does,isn't it??? huhuhu sekitar yang berlaku minggu ni... saya selesai menyerahkan tugasan saya sebelum cuti dan terima lagi tugasan baru, alhamdulillah... mari lah kita terus membuat tugasan bersama yea kawan-kawan... minggu ni juga saya berjaya meyelesaikan satu misi utama, iaitu nak pergi menjenguk keadaan sekolah praktikum saya di Parit Buntar... saya pergi sana dengan rakan-rakan asrama saya, miss nina, miss bie n miss yus... masa nak pergi tu berdebar sangat, tak sabar pun ada.. lepas tengok rumah sewa, baru kami menjenguk sekolah masing-masing... alahai, bila tanya orang kat kawasan taman tu, dia boleh cakap tak tahu kat mana sekolah praktikum saya.. dalam sangatkah sekolah saya?? masuk kawasan kampung, tanya makcik kat situ.... makcik tu bagitahu dan berdasarkan laluan yang diberi, maka bergeraklah kami berempat... hadooiiii, memang mencabar jalan dia!! jalan ala-ala batas kat kampung ja, sebelah kanan kawasan rumah, sebelah kiri ada sungai... kalau salah pertimbangan, boleh masuk sungai, berenang lah ke sekolah rupanya... huhuhuhu jalan dia kecil ja, macam jalan kat kampung saya ja.. tapi nampak mencabar sebab sebelah kiri dia ada sungai.... haiii gayat tengok sungai lebih dari tengok jalan... ada hikmah kot dihantar ke sekolah tu... sempat juga tengok-tengok kelas kat sekolah tu melalui tingkap, ada LCD ok?? boleh tahan kan?? ;) suasana desa nak ke sekolah praktikum saya

No comments:

Post a Comment