Sunday, June 12, 2011

~~KeRaP MiMpi YanG NgeRi~~


medey2.. saya perlukan seorang ahli firasat.. bukan.. ahli nujum?? nope, seorang peramal mimpi *betul ke istilah ni*?? huhuhu kenapa saya perlukan peramal mimpi?? sebab dua-tiga bulan ni, saya kerap sangat bermimpi benda-benda yang kejam dan ngeri... mungkin disebabkan banyak sangat terdedah kepada berita-berita kejam dan tragis masyarakat sekeliling kita sekarang ni... asal tengok televisyen, ada orang kena bunuh, kena simbah asid, kena ragut, kena cabul, kena rogol waaaaaaaaaaaa duniawi~~ bila baca berita pun sama, benda yang sama berulang-ulang, baby kena buang, orang kena bakar, orang kena kelar, orang kena bunuh, merompak, pecah rumah, waaaaaaaaaaaaaaaa masalah duniawi lagi... sampai satu tahap kalau saya tak boleh tidur malam, saya akan mula fikir bukan-bukan... mula terbayang rumah kena pecah, itulah inilah... lepas tu gabra sorang-sorang bertemankan bantal busuk sampai lena balik.. damnnn!!

berbalik kisah mimpi tadi, hurmmm tak pasti patut atau tak saya ceritakan di sini tapi better saya cerita jalah kot, bagi terang lagi bersuluh kisah saya... mimpi pertama saya, saya pernah mimpi seorang ahli keluarga saya kena tikam depan mata!! ceritanya, saya tengah bersembang-sembang dekat ruang tamu rumah saya dengan ahli keluarga saya, tetiba ada satu objek terbang dari luar rumah dibalingnya oleh seseorang dan tertusuk atas badan seorang ahli keluarga saya ni tadi... cuma yang nampak, ada dua orang lelaki atas motosikal dan ahli keluarga saya yang nyawa-nyawa ikan... tersentap dan saya terjaga dari tidur, air mata bergelumang atas muka, sumpah ngeri!!

mimpi kedua, saya dan emak saya baru balik shopping.. on the way nak ke kereta kitorang, ternampak banyak sangat anjing-anjing yang besar-besar tu, jenis pitbull tu merayau-rayau.. tetiba jalan depan sikit, saya nampak ada seekor kucing yang terburai isi perut dia... terus saya jerit dan terjaga dari mimpi... persoalannya sekarang, apa masalah saya?? apa masalah saya yang asyik termimpi-mimpi benda-benda yang tragis sebegini??

No comments:

Post a Comment