Friday, January 6, 2012

~`CuweT cuWeT.. IngAt BFF ka??!!~~

salam Jumaat pertama pada tahun 2012... macam mana perkembangan semua di tahun baru ini?? dah ada yang tercapai azam baru ker?? fuyooo kagumlah kalau betol tercapai azamnya dalam masa yang singkat ni... tahniah!! seperti lazim hari Jumaat yang dulu-dulu kala, kami sekeluarga akan menikmati sarapan pagi di luar dan kemudiannya beli barang-barang dapur dan barang-barang bukan dapur bersama-sama... sebab hari Jumaat ja mak saya cuti... time tulah nak tumpang duit sikit hehehehe saya mulakan cerita yea... pagi tadi saya sekeluarga menikmati sarapan di sebuah kedai mamak... tengah makan roti canai yang gebu tu, masuk seorang perempuan Melayu bertudung... dari luaran semua nampak ok... tiba-tiba dia muncungkan mulut buat bunyi macam nak mengorat tu, cuwet cuwet cuwet cuwet..... saya kira dia mesti pelanggan vip kat kedai makan mamak ni, sebab boleh selamba ja panggil mamak camtu kan?? sekali saya tengok, sorang mamak pun tak layan dia, mungkin tak perasan yang dia tu sebenarnya sedang panggil mamak nak order makan.... lama perempuan ni cuwet cuwet sampailah dia fed up panggil 'ane'.... kan senang nak buka mulut panggil orang?? yang dok cuwet cuwet macam tu buat apa?? rugi masa ja.. mamak tu pun tak layan kau perempuan... budi bahasa budaya kita...

No comments:

Post a Comment