Saturday, July 2, 2011

~~RimAs~~

semasa saya sedang sibuk menaip tugasan petang-petang macam ni, adik saya datang menyoal seribu satu soalan.... beginilah lebih kurang situasinya...

A: kak, yang ni nak buat macam mana?
B: macam ni....
A: yang ni pula?
B: macam ni...
A: tak boleh pun?
B: buat betul-betul
A: ohhh kenapa tak jadi ni??
B: (diam)
A: napa ni kak? (mula merengek)
B: (diam)
A: huhuhu tolong..napa tak jadi??
B: ishhhh, hang ni hingar tau tak?? (nada tinggi tapi tetap membantu dia buat kerja)
A berlalu tanpa suara....

ahhhhhh saya memang pantang orang banyak mulut... nak buat satu kerja pun, kena bercakap seribu patah perkataan dulu... daaaaaaaa tak boleh buat kerja diam-diam ke?? kalau dengan adik saya, bolehlah saya tengking suruh dia diam... tapi kalau kawan-kawan kita?? orang-orang di sekeliling kita?? macam mana nak buat dia diam bila dia dah sampai tahap bercakap yang kita tak mahu dengar dah?? saya bukan jenis nak celoteh panjang-panjang, ada masa saya layan... saya bukan jenis berceloteh sampai 24 jam.... dan saya tak boleh terima bila orang asyik cakap orang utara memang banyak cakap... shittt giler!!! tolong bercakap secara logik akal... bukan masalah komuniti di sini antara faktor kenapa korang bercakap banyak, memang personaliti korang yang mulut banyak... selalunya, bila berdepan dengan orang yang banyak mulut macam ni, saya diam ja...buat pekak...kenapa?? sebab telinga saya boleh menanah dengar suara insan-insan yang reti diam ni.... cakap sikit-sikit ja tak boleh???

No comments:

Post a Comment