Monday, April 12, 2010

~~RaGaM PePeRiKsAaN~~

hari ni merupakan hari pertama aku menduduki peperiksaan akhir tahun dan yang paling akhir dalam riwayat aku bergelar mahasiswi... antara hari-hari terakhir aku di universiti dan antara hari-hari terakhir peperiksaan aku di universiti... pergghhh!!! jiwang!!! tu bukan persoalannya sekarang....yang aku nak kongsi cerita pasal ragam hari peperiksaan... alkisahnya, hari ni aku ada kertas major dan wajib aku untuk semester ini... boleh tahanlah kertas tu, at least ada benda aku nak jawab dan goreng ala-ala man kidal menggoreng gitarnya... pergghh gila glamour!!! antara ragam yang aku sempat detect dalam dewan peperiksaan tu selepas aku siap menjawab kertas soalan aku dalam masa hanya 1jam 30 minit berbanding 2jam 30 minit masa yang diberikan (yakni aku ushar orang dalam dewan tu almost 1 jam!!!!) adalah:

1) Duduk sebelah selebriti
haaahh jangan tau tau!!! lokasi meja aku adalah di belakang meja seorang classmate aku, S namanya... nak tau, dia duduk sebelah siapa dalam dewan?? saudara fitri haris, yang vokalis nasyid UNIC tu... sekarang dengar kata dah bergiat solo... saudara fitri haris tu dikira junior kitorang lah sebab aku perasan masa manifestasi budak-budak ko-k batch junior tahun lepas... dia join ko-k nasyid... time tu, nasyidlah performance yang paling best!! aura artis!!! tapi apapun fokus utamanya di sini, S pasti berjaya menjawab kertas peperiksaan tadi dengan jayanya.... ambil aura atis lah katakan!! hahahhaa padahal sikit pun S tak kisah....

2) Pengawas peperiks
aan lelaki ala-ala Rain
yang ni aku perasan
time pengawas ni, aku kasi nama 'Mamat' lah, dia berjalan di sebelah kiriku, dengan tangan penuh kertas-kertas extra dan sebagainya... kenapa aku cakap macam dia macam Rain?? sebab rambut ja!! pergghhh rambut 'hot' dowwhhh!!! bila orang (orang lain, bukan aku) angkat tangan minta kertas lebih, dengan gaya artisnya, dia berjalan, dengan macho dia bagi kertas... ek eleh!!! lambat giler buat kerja!! sementara nak sampai pun, siput babi sampai dulu.... entah apa-apa....

3) Etika pemakaian
hurmmm apa nak cakap pasal ni?? entahlah tak sure sebab setahu aku etika pemakaian time peperiksaan di universiti aku ni, kalau perempuan, mesti formal, baju kurung, slack, ke
meja,dan kasut bertutup... yang lelaki kemeja, slack dan kasut bertutup (baju Melayu pun boleh!!) pendek kata mesti formal lah pakaian kita... tapi yang memusykilkan aku, ada ramai student yang menjawab kertas peperiksaan dalam dewan dengan hanya memakai jeans!!! bukan jeans hitam yang nak cover tu, memang jeans!!! ada yang lusuh, ada yang berlubang ala-ala rockers dan memang jeans!!! boleh ke??? aku tak tau pula... aku ni punyalah sopan + formal dengan berbaju kurung, diorang boleh ja masuk dewan dengan pakaian ala-ala nak pergi Mid Valley... kenapa begitu??

4) Nervous!!
aisshhh bab ni ta
k payah cakaplah!!! sesiapa yang masuk dewan peperiksaan mesti nervous.. takut tak tau nak jawab apa, takut lupa point-point penting dan sebagainya... aku pun rasa begitu.... dan yang menjadi isunya, aku tengah mengarang dengan konon-konon baguslah, pen aku buat hal... aku rasa pen aku pun turut rasa nervous, sebab tu tetiba tak keluar dakwat!!!! kau tau tak, bila kau tak keluarkan dakwat kau tu, aku jadi kaget dan lupa point???!!! huh, nasib baik bawak spare.... last-last, aku tinggal pen tu atas meja, buat kenangan....

5) Meniru @ mengelat

errrrkkkk...ni aku
biar korang yang komen..... apapun, good luck for those who are in examination mood!!! bring out the best in you!!!

No comments:

Post a Comment