Friday, March 19, 2010

~~HiP hIp hOOrAyyyYY!!!!~~

aku rasa gembira, release tension dan dah tak tertekan sekarang..... dari pagi tadi aku asyik risau... kesian jantung aku, dah tak berdenyut dengan normal sekarang ni....huhuhuhu.... pagi tadi pukul 8 aku dan rakan-rakan 1 kos aku ada presentation untuk 1 subjek major kitorang.... well, presentation kan?? siapa lah yang tak cuak?? aku dan yang tercintaku agak lambat pergi kelas pagi tadi, susah sikitlah uollsss nak bangun pagi... rasa badan berat sangat....even mata aku pun tak nak buka walaupun aku dah cuba buka.... hehehehehe sampai ja kelas, buka pintu tengok, ehh,kenapa sikit orang ja ni?? tak jadi present ke?? dalam kelas tu cuma ada 5-6orang ja walaupun dah pukul 8.10 minit.... tanya yang ada dalam kelas tu, rupanya ramai lagi tak masuk, ada baru nak print report... ohh okk... aku dan yang tercintaku ambil port paling belakang, konon nak menyorok lah tu...sambil boleh fikir-fikir point apa lagi yang boleh kitorang cakap... baru ja letak punggung, masuk lah Dr. Affendi, lecturer kitoranglah.. asal dia masuk ja, semua diam.... terasa macam awan gelap yang pekat hitam tu menyelubungi kelas... ala-ala dialah ahli sihir yang kejam giler!!! memang kejam!!! huhuhuhuhu dia tak pernah pun ajar kitorang waktu tutorial, just minta kitorang yang cakap... apakah?? kitorang nak cakap apa, kalau apa yang kitorang dengar time lecture tu tak faham?? kitorang ni student, bukannya lecturer...

ohhh, balik pada cerita pagi tadi, dia masuk lepas tu tanya,mana rakan-rakan yang lain??? kitorang diam, geleng-geleng ja.... then, dia minta report.... dari report tu lah, dia panggil nama... so,nasiblah nama siapa dia panggil, nama tu lah kena present dulu.... presentation ni kerja berpasangan... bentang poster yang dibuat dari analisis dua short stories dengan comparison yang berkenaan ikut term dalam sastera yang kitorang belajar... sampai sekarang aku tak faham apa motifnya, pelajar bahasa yang memang fokusnya lebih kepada grammar, struktur ayat dan sintaksis, tapi still kena belaja dan ambil tahu pasal sastera... dah lah tu, 3 tahun belaj
ar kat sini, 3-3 tahun tu jugalah kena belajar... bosan dowwhhh!!! aku buat kerja ni dengan yang tercintaku... ohh yess,kitorang dapat bantuan dari pakar mengedit yang mahir dalam software-software ni... dan yang penting bantuan kami diimport dari penang!!! jangan main-main!!! hahahaha dia kawan kepada yang tercintaku... memang pandailah bab-bab IT ni, dialah yang tukang format laptop aku....hehheheehe

ooohhh menyimpang lagi!!! balik pada cerita pagi tadi.... kitorang punya turn tak terlalu awal dan tak terlalu akhir... kira tengah-tengahlah.... kitorang present ja apa yang kitorang nak cakap,lanta
k ko lah ahli sihir nak dengar ke tak.... huhuhuhuhu habis ja present, rasa ringan ja badan.... seringan bulu burung merpati (tetiba jah!!!) tapi rasa memang lepas dari bala.... happy sangat!!!! dia pun tak komen or banyak cakap... so biar jalah kan?? nak tengok poster kitorang yang present pagi tadi??? tu kat sebelah... amacam??? ok tak???

lepas habis kelas, aku ada appoinment dengan supervisor aku... hah ni pun agak melemahkan aku!! aku jumpa jalah, dah buat appoinment kan?? lagipun aku fikir setiap minggu jumpa pun aku asyik sangkut, kalau tak jumpa apa lagi.... aku ketuk pintu, masuk bilik dia... tengok dia dah bersandar dengan hati yang tenang atas kerusi dia, tak buat kerjalah tu!!! huhuhuhuhu then, dia bagi balik kerja yang aku bagi dekat dia.. menakjubkan!! aku bagi pakai mail ja, tengok dia dah print... kalau aku tahu dia nak print, memang dari awal aku mail ja kerja-kerja aku... tak lah membazir print kertas banyak-banyak... membazir kan amalan syaitan?? lagipun student macam aku ni, manalah ada duit sangat, harap ptptn dengan wang ehsan ahli keluarga ja... lainlah lecturer bergaji, kan banyak duit?? hehehehehe balik pada cerita jumpa supervisor.... dia pun mulalah komen itu ini... tapi komen dia kali ni positif... ada 1 ayat dia yang aku nak berkongsi dengan korang semua, 'THIS IS SLIGHTLY BETTER... I THINK YOU JUST MAKE IT MUCH ORGANIZED AND YOU MAY PROCEED TO YOUR ANALYSIS'.... wahhhhhhhh!!! finally!!!! aku boleh buat analisis tesis aku dah... selepas sekian lama asyik tersangkut, mengedit, menambah dan mengolah bab 1 dan 2, akhirnya aku boleh terus sambung bab lain... terima kasihlah banyak-banyak!!! kata-kata supervisor aku tu melengkapkan hari aku hari ni.... pagi tadi giler risau dan tension, tapi perlahan-lahan ada gembiranya di tengahari.... tulus dari hati aku, aku gembira sangat hari ni, aku nak raikan hari ni, tak nak buat apa-apa kerja pun hari ni.... nak ENJOY!!!!! >_<

No comments:

Post a Comment