Tuesday, March 23, 2010

~~BeRiBu OraNg MeNaRi unTuK OpRaH WiNfReY ShoW~~

siapa yang tak kenal dengan oprah winfrey kan?? sebut ja nama jelas tergambar wajah dia macam mana... aku pernah baca buku biografi dia dari seorang kawan aku.. oprah ni dulu orang biasa-biasa ja, parents entah ke mana, nenek dia yang bela.... sedar oprah ni budak yang bijak, cepat menghafal dan boleh bercakap, nenek dia cuba hantar ke sekolah walau hidup tak seberapa..oprah ni juga pernah ada peristiwa hitam dek sepupu lelaki yang tak boleh nak kawal nafsu..korang faham kan apa?? dek sebab memang sifat diri oprah yang berdikari dan langsung tak menyerah kalah dia jadi macam sekarang ni... perlahan-lahan bina nama sebagai seorang personaliti televisyen dan kini seorang billionaire!!! kagum!! aku respect habis dengan oprah ni.... memang wanita yang tabah dan berani...sedikitpun tak gentar.... berbalik kepada tajuk entri hari ni, aku dapat video bawah tu dari youtube (sumber utama)... tengah belek-belek video lain tiba-tiba keluar video ni cakap ramai orang tengah tengok...aku pun buka tengok... dari komen yang aku baca, peristiwa ni terjadi masa show oprah di chicago... beribu-ribu orang berkumpul dan berlatih menari diam-diam konon nak buat suprise untuk oprah....sekali black eye peas menyanyi,maka bermulalah aksi diorang..korang boleh tengok sendiri,mula-mula ada seorang perempuan menari dulu, lepas tu sikit demi sikit semua orang menari sekali...tengok juga respon oprah...huhuhuhu berdasarkan sumber, tarian yang diorang buat ni sebagai simbolik perpaduan... tak tahulah betul ke tidak tapi secara jujurnya,aku agak kagum dengan individu-individu yang terlibat... diorang sanggup luangkan masa untuk buat benda macam ni untuk selebriti kesayangan diorang...memang all-out lah orang cakap... kan bagus kalau sikap all-out diorang ni juga, diorang turunkan kepada usaha-usaha perpaduan yang lain...tolong orang yang terlibat dengan bencana alam ke, tubuhkan persatuan kebajikan ke apa ke....betul tak??

No comments:

Post a Comment