Wednesday, March 17, 2010

~~KeluaR DaRi ZaMaN KeGeLapAn~~

sejak mula blogging asyik gelap ja aku tengok blog ni... akhirnya, aku google lah tengok-tengok template yang cantik dan relevan dengan aku... banyak yang cantik tapi bila ternampak template ni, terasa putih dan suci... tambah pula ada burung merpati dengan awannya.. simbol kedamaian sangat!! hahahahha ok, apa aku nak kongsi dengan korang yea hari ni?? oohh yess... 2-3 hari ni, aku rasa jantung aku berdegup sangat laju tanpa berhenti... bukan sebab bersukan ke apa... tapi sebab RISAU!!! aku rasa risau sangat bila fikir pasal tesis aku yang tak gerak-gerak ni... bukan aku langsung tak buat tapi sepanjang semester ni, aku asyik edit bab 1 & 2 ja... adoooiii!! supervisor aku tu.. setiap kali aku bagi dia tengok kerja aku, dia asyik cakap betul atau salah ja.. dia tak pernah cadangkan apa yang dia nak aku masukkan dalam tesis aku.. benda apa yang perlu aku kupas dalam tesis aku kalau dah apa aku buat, semua tak betul... lastly, aku buka tesis tahun lepas yang lebih kurang sama dengan tajuk tesis aku... aku tengok macam mana dia buat... aku ambil subtopik yang aku rasa kena dengan tajuk aku then aku cari bahan sendiri... (aku tak tiru sebulat mahupun sebiji pun dari tesis tu ok?? jangan nak buat fitnah!!!) then, aku hantar kat supervisor aku... again, masih tak kena dengan dia... aku tak tahulah nak buat macam mana lagi... kawan-kawan aku dah bab 4 dah, ada yang almost siap.. aku pula terkontang-kanting lagi... aku dah risau sangat!! kurang dari sebulan ja lagi dah nak kena hantar ni...

pagi tadi, aku terjumpa dengan lecturer aku tahun 2 dulu... Dr.Radha namanya... baik sangat!! dia tanya aku apa kena dengan tesis aku?? rupanya dia ada baca status aku yang tension dengan tesis dalam FB... aku ceritalah kat dia, macam tu, macam ni.. aku yang memang tak pernah bercakap hal peribadi dengan dia, tetiba laju ja mengadu... cerita pasal supervisor aku begini begitu... ada satu ayat aku tercakap, 'kalau boleh, nak ja saya tanya apa awak nak sebenarnya??'.... aku cakap begitu dengan Dr.Radha... dan respond yang aku terima, 'yess, you should ask her!!!' tetiba jadi kuat semangat balik... dia juga ada cadangkan bagi kerja yang aku buat tu dekat mana-mana lecturer, minta pandangan.. mana tau lepas aku edit ikut pandangan lecturer tu, supervisor aku ok.. aku pun rasa ada baiknya aku cuba cadangan dia tu... besok, aku nak jumpa 1-2 lecturer yang aku rasa boleh nak mengadu hal ni dan minta tolong bagi cadangan untuk aku.. sebab aku rasa, supervisor aku langsung tak bantu aku... semuanya aku buat sendiri, dia tahu cakap betul salah ja... arggghhh!!! tulus dari hati aku, cepatlah habis semua ni!! aku tak kuasalah nak tunggu supervisor aku yang 'perfectionist' sangat tu!!!

No comments:

Post a Comment