Thursday, December 9, 2010

~~KisAH kaMikAze & SayA~~

kelmarin saya dah melakukan sesuatu yang berani mati, di luar jangkaan dan di luar jangkauan manusia sejagat!!! yeahhh kamikaze!!! hahahhahaha *evil laugh* yang penting saya tidak melakukan sebarang jenayah yea, jadi sila berfikiran positif... baiklah, mulakan kisah saya... apa benda yang berani mati yang saya maksudkan ni?? huhuhu saya telah memonteng kerja ataupun dalam bahasa kasar, saya telah cabut lari dari tempat kerja saya... saya cabut lari tanpa sebarang hitam putih sebaliknya terus hilang dan tak inform apa-apapun kat sesiapa... yea, sangat tak professional.. saya faham dan setuju dengan pandangan anda.. tapi ini saja cara saya yang ada untuk berhenti kerja dari tempat kerja saya dulu tu... kalau inform nak berhenti pun, macam-macam ayat bos saya bagi supaya saya tak berhenti.. tapi korang fikirlah sendiri, selama manalah sangat graduan macam saya nak stay kerja kat kedai biasa-biasa ja?? mesti kita akan cari peluang lain untuk lebih ke depan dan setaraf dengan taraf akademik kita kan?? itupun, kira aku jenis tak kisah kerja kat kedai macam bebudak lepasan sekolah buat semata-mata nak penuhkan poket kosongku... yea, kalau tak kerja kat kedai tu, nak topup pun tak ada duit ok?? sadis!!~~ lagi sadis ada juga mulut nakal yang kata saya ni salah pilih kursus, tu sebabnya kerja kat kedai ja.. hallooo!! saya taklah sampai tak ada orang nak panggil saya interview mahupun offer kerja kat saya, masalah utamanya sekarang adalah keluarga saya... mereka tak berapa berkenan saya kerja jauh dari rumah, so macam mana?? yea, saya anak emas keluarga saya.. tak payahlah cemburu, sebab bila dah 20-an macam ni akan ada rasa rimas juga sikit...huhuhuhu

sempena hari pembebasan saya dari belenggu kerja, saya sempat bersama yang tercinta saya... huhuhu my baby~~ sempat juga menonton wayang back to back... dari banyak judul movie yang dalam list panjang saya, sempat tengok dua movie ja... tak sempat nak tengok semua tau, kekangan masa... first, kitorang tengok Rapunzel dan lepas tu cerita Ngangkung... so far, saya rasa dua-dua movie ni ok... tak terlalu sarat, tak terlalu berat tapi mesej sampai dan menghiburkan... yang utamanya sekarang, bukan nak kongsi dengan korang pasal sinopsis cerita ni, tapi sikap negatif penonton pawagam.. masa dalam pawagam tu, ada ramai budak sekolah.. well, cuti sekolah, ramailah yang habiskan masa menonton wayang... first thought, mesti diorang bising nanti tapi sangkaanku meleset.. pandai pula diorang jaga perangai diorang... tapi masalahnya, makcik sebelah aku ni yang over exaggerate.... time suspens scene dalam Ngankung tu, makcik ni boleh menjerit kuat-kuat, sambil kaki-kaki dia terangkat kot... lepas tu boleh pula peluk-peluk suami dia konon takut.. yea, suami anda, peluklah.. tapi perlu ke menjerit-jerit, mengangkat-angkat kaki dan memeluk suami semata-mata nak tunjuk sangat yang anda tu takut?? orang kat sebelah anda ni dan yang di sebelah saya dan saya yakin ramai lagi di sekeliling anda pasti rimas dengan sikap menonton wayang anda... jadi, sila belajar adab di tempat awam samada dalm pawagam mahupun tepi jalan...

No comments:

Post a Comment